با نوشتن خودتان را کشف کنید

قدرت نوشتن

هنگامی که رخدادها و تصمیمات رضایت‌بخش خود را به خاطر می‌آورید، جزئیات آن را نیز مشخص نمایید. به موقعیت‌ها، موضوعات، افراد درگیر و نقشی که بازی کرده‌اند، به خوبی توجه داشته باشید. جمع آوری جزئیات را کامل کنید تا جایی که می‌توانید درباره فعالیتی که خودتان در این فرآیند انجام داده‌اید و نحوه انجام آن را بنویسید، چگونه کار را سازماندهی کرده‌اید، دیگران را متقاعد کرده‌اید، مسائل را حل کرده‌اید و مواردی از این دست…

این تمرین به شما کمک خواهد کرد که مهارتهایتان را با بررسی تجربیات واقعی در کار مشخص کنید. بخش عمده‌ای از امور پنهان در تجربیات مهارتها و استعدادهای شما هستند. و این بیش از آن چیزی است که از خودتان انتظار دارید یا قادر به درکش هستید.

به عنوان مثال

  • موضوع رویداد چه بود؟
  • از چه قابلیتهایی استفاده کردید؟
  • چه وضعیتی به طور مکرر رخ داد؟
  • حل مسئله، نیازهایی که باید برآورده می‌شد و یا یک وضعیت بحرانی؟
  • چه چیز باعث دستیابی شد؟
  • چه نیازی آشکار شد؟
  • سازماندهی اهداف، نیاز برای کمک رسانی، نیاز برای کامل کردن یک فعالیت خاص؟
  • شرایط انجام کار چگونه بود؟
  • آیا مجبور به رعایت ضرب‌الاجل‌های تعیین شده بودید و یا آزاد و مستقل کار می‌کردید و فرصت کافی برای آموختن و تجربه‌اندوزی نیز داشتید؟

وقتی که شما محدوده وسیعی از تجربیات را مرور می‌کنید به رخدادهای کوچکی که در پس این محدوده قرار می‌گیرد، دقت کنید. آنها علایمی برای راهیابی به معانی عمیق‌تر هستند. به فعالیتهایی که در کار به شما انرژی می‌دهد و نشانی از استعدادهایتان است،

توجه کنید: فعالیتهای مالی، خواندن نقشه‌ های پیچیده و یا تمرکز نمودن روی یک مورد کاری خاص.
استعدادها ممکن است به قدری طبیعی در شما پدیدار شوند که آنها را بی‌اهمیت تلقی کنید. اما این ویژگی‌ها شما را از دیگران جدا می‌کنند و دارایی ارزشمندی هستند. دانستن این که در بسیاری از فعالیتها خوب هستید به شما شاهدی از مجموع مهارتها ارائه می‌دهد و به اصولی که در کار اجرا می‌کنید، تأکید می‌نماید. به عنوان مثال مهارتهای شما مربوط به کدام یک از امور ذیل است: مدیریت، رهبری، تحقیق، طراحی و برنامه‌ریزی، ارتباطات میان فردی و یا تحلیل مسائل؟
بعد از انجام این تمرین شما باید درک بهتری از مهارتهای قابل انتقال یا به عبارتی مهارتهای شخصی و میزان مهارتها داشته باشید.

3 دیدگاه برای “با نوشتن خودتان را کشف کنید

  1. علی همدیه گفته:

    نظر شما کاملا درست و منطقی می‌باشد .
    ولی متاسفانه در کشور ما سیستم کاری اشتباه است ، وهر روزه هزاران یا بهتر بگم میلیونها نفر با یک سیستم اشتباهی و افراد اشتباهی کار اشتباهی انجام میدهند و این باعث سقوط منحنی کار در کشور و ورشکستگی کاری میشود هر چند که عواملی که شما گفتید درست باشد .
    ممنون از مطلب خوب شما
    موفق باشید

  2. عباس آذرباد گفته:

    سلام و بسیار عالی
    آموزش ،، با نوشتن خودتان را کشف کنید ؛، روشی آسان و ساده بوده اما تاثیر شگرفی در امر مدیریت داشته و تحول بزرگی تو سازمان ایجاد می کنه / تشکر از شما استاد محترم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

بزرگترین اشتباه مدیران
کتاب تا 5 دقیقه دیگر در ایمیل شما خواهد بود
کتاب را برایم ارسال کن
کتاب
close-link

دانلود رایگان کتاب

بازخورد موثر مدیریتی
کتاب تا 5 دقیقه دیگر در ایمیل شما خواهد بود
کتاب را برایم ارسال کن
feedback
close-link