مدیر موفق ابتدا انتظارات خود را شفاف میکند

مدیر موفق

یک مدیر موفق ابتدا انتظارات خود را شفاف میکند سپس رفتاری را که نمی پسندد محدود می کند.

یکی از دلایل مهم اینکه خیلی از افراد ، کاری را بر عهده می گیرند، اما آنرا درست انجام نمی دهند. عدم شفاف سازی خواسته ها و انتظارات از سوی مدیر ارشد است.

گذشته از کارکنان تازه وارد، خیلی وقت ها مدیران در کنار افراد دیگر کارها را انجام می دهند، وظایف سنگینی را اجرا می کنند و طرح ها و پروژه ها را به پایان می برند.

اما باید بدانید که شما، به عنوان یک فرد، فقط می توانید اندازه معینی از کار را انجام دهید. یک مدیر موفق به یک نفر مسئولیت می دهد  تا کار را ده درصد مطلوب تر از آنچه نیاز دارد، انجام دهد.  سپس رفته رفته این افراد آن ده درصد اضافی را به نحوی چشمگیر و درخشان، انجام می دهند، در نتیجه کار بسیار زیادی را به پایان می برند.

جالب تر اینکه این همکاران یا کارکنان در حقیقت امتداد مؤثر خود مدیر موفق به شمار می روند و مدیر موفق هر تجربه ای که کسب می کند، رسم محکم و پابرجا و سرمشق خوبی برای آنان به جا می گذارد، تا همراه با همکارانشان از آن پیروی کنند.

 

مدیر موفق  انتظارات خود  را به موضوعی مهم برای گفتگو تبدیل می کند

این که بگویید: «من این را اینطور می پسندم و انتظار من این است، حالا برو انجام بده »

خیلی بهتر از این است که بگویید:

«باید می دانستی که من این را می خواهم، فکر کردم می توانم به تو امید داشته باشم. فکر میکنم باید همه چیز را دقیقا با جزییات به شما توضیح دهم. حتا آن وقت هم مطمئن نیستم بتوانی از انجامش بدی ۔ وای که گند زدی!»

مدیر موفق چه با کارمندان سروکار داشته باشد چه با همکاران و فروشندگان ، انتظارات خودش را ( تا حد امکان) پیشاپیش مشخص و شفاف می کند و در خصوص آنها با همه محکم و ثابت قدم است.

مراقب باشید انتظارات خود را فقط در جریان صحبت های پیش پا افتاده ای که برای وقت گذرانی صورت می گیرد، مطرح نکنید. خواسته های خود را برای افرادی که به شما گزارش می دهند و یا با شما کار می کنند، صریح و روشن، توضیح دهید.

مدیر موفق

به افراد چرایی انجام دادن یک کار را بگویید. در مورد این که چرا این انتظارات را دارید و چرا این انتظارات را منطقی و مثبت می دانید، صراحت داشته باشید. تا جایی که می توانید آنها را در جریان قرار دهید هنگامی که سیر مشخصی برای کارها تعیین نشده باشد، افراد مسیر خودشان را دنبال می کنند.

یک مدیر موفق معیار عملکرد مورد انتظارش را مشخص می کند، آنگاه خودتش به آن عمل می کند، به همین دلیل کارکنان آنها هم همین کار را برای زیر دستانشان انجام می دهند.

رفتار مطلوب رهبری به پایین سرایت می کند رفتار نامطلوب هم همین طور

1 دیدگاه برای “مدیر موفق ابتدا انتظارات خود را شفاف میکند

  1. najafi گفته:

    یک مدیر موفق ابتدا انتظارات خود را شفاف میکند سپس رفتاری را که نمی پسندد محدود می کند.
    شاید کامل ترین بهترین جمله :)
    متشکرم ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان کتاب

بزرگترین اشتباه مدیران
کتاب تا 5 دقیقه دیگر در ایمیل شما خواهد بود
کتاب را برایم ارسال کن
کتاب
close-link

دانلود رایگان کتاب

بازخورد موثر مدیریتی
کتاب تا 5 دقیقه دیگر در ایمیل شما خواهد بود
کتاب را برایم ارسال کن
feedback
close-link