دوره های مدیریت

دوره های مدیریت و کارگاه ها از کجا آمده اند؟

دوستان زیادی از من پرسیده اند که این دوره های مدیریت و کلاسهای مدیریت که شما تدریس می کنید از کجا آمده اند و چرا این نکات مدیریتی در کتاب خاصی پیدا نمی شود؟ من سالها در صنایع مختلف مدیریت کردم و به صنایع زیادی هم مشاوره داده ام. وقتی با افراد زیادی که در هزارتوی مدیریت گیر افتاده بودند برخورد کردم تصمیم گرفتم، دوره های مدیریت کاربردی  را با محتوای متناسب با فرهنگ ایرانی تدوین کنم.


به دلیل اینکه کلاس های مدیریت به صورت کارگاه برگزار می گردند، ظرفیت ها کاملا محدود است و به محض تکمیل شدن، دوره ها بسته خواهند شد

 

لیست دوره های مدیریت در حال برگزاری

مدرک دوره مدیریت

ارائه مدرک معتبر دوره های مدیریت

 

این دوره های مدیریت از سوی آکادمی های MPT اتریش، IQS انگلیس و آکادمی ANCCP ایتالیا مورد تایید است و از سوی این آکادمی ها مدرک ارائه می شود. مدارک ارائه شده قابل استعلام بوده و در سرتاسر دنیا معتبر هستند.

در مورد دوره های مدیریت سوالی دارید؟

استقبال عالی از دوره های کوتاه مدت مدیریت

وقتی در اواخر سال ۹۵ شروع به ارائه و برگزاری چند کارگاه و دوره های آموزش مدیریت کردم، انتظار این همه استقبال گسترده از این کلاسهای مدیریت را واقعا نداشتم. این دوره های کوتاه مدت مدیریت توانسته بود افراد زیادی را به خود جذب کند.

طوری که من در سال ۹۶ چند کارگاه و کلاس مدیریت دیگر را هم به لیست دوره های کوتاه مدت مدیریت اضافه کردم و کل پکیج کلاسهای مدیریت ما، ۴ بار در سال گذشته تکرار شد و این عاااالی بود. استقبال از این کلاس های مدیریت، تا جایی پیش رفت که برخی از کارگاه ها تا هفت بار تکرار شدند.

سوالات متداول

این دوره ها برای تمامی کسانی که سودای مدیریت حرفه ای در سر دارند، مناسب است. برای تمامی افرادی که به نوعی مشغول سرپرستی و مدیریت در سازمان، شرکت،واحدکاری، موسسه، دانشگاه، بانک، مرکز آموزش و هر مکان دیگری که قرار است افرادی را سرپرستی و نظارت کنند مفید است.

قطعا مفید است. چرا که در دانشگاههای ما هیچ مطلب کاربردی آموزش داده نمی شوند فقط یک سری مطالب کهنه و منسوخ شده مربوط به ۵۰ سال پیش را آموزش می دهند. مدیریت علم فیزیک و ریاضی نیست، در مدیریت همیشه دو بعلاوه دو چهار نمی شود بلکه در هر سازمان و کشور وفرهنگی جواب متفاوتی خواهد داشت حتی جواب امروز با فردای این معادله متفاوت است. در این دوره ها این عزیزان می توانند مهارت های بسیار مهم و حیاتی مدیریت در دنیای واقعی را بیاموزند و به محض ورود به کار همه را شگفت زده خواهند کرد من این قول را به آنها هم می دهم.

شاید تا کنون ده ها کلاس مدیریت رفته باشید اما واقعا چند درصد از آن مطالب را توانستید در محل کار خود استفاده کنید؟ اگر تاکنون در کلاس های مدیریت آقای مهندس دکامی شرکت کرده باشید و یا از اعضای کانال مدیریت کاربردی بوده باشید و مطالب ارائه شده توسط ایشان را شنیده و خوانده باشید. حتما متوجه شده اید در این مطالب خبری از مطالب تئوری نیست. بلکه تمامی مطالب ارائه شده کاربردی بوده و به سادگی میتوان از آنها در محل کار استفاده کرد. لذا این دوره آموزش مدیریت هم توسط ایشان طراحی و تدوین شده است و خودشان هم آموزش می دهند. فکر کنم همینقدر توضیح کافی باشد و تفاوت آن را متوجه شده باشید.

باور کنید هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و مانند گذشته ادامه می دهید. اصلا این کلاسهای مدیریت و دوره کامل آموزش مدیریت ، برای این طراحی شده است که اتفاقات عالی رخ دهد و تغییرات اساسی در سبک مدیریت خود ایجاد کنید. انتخاب یک سبک مدیریت حرفه ای راهی است که شما می توانید درآمد، منزلت و جایگاه بالاتری کسب کنید. و وارد دنیای حرفه ای مدیریت شوید. پس تصمیم با خودتان است کارشناس بمانید و یا یک مدیر حرفه ای شوید.

کلیه کلاس های مدیریت گروه ما، به صورت کاملا کاربردی بوده و متناسب با فرهنگ سازمانهای ایرانی طراحی شده اند.

این دوره های مدیریت مورد تأیید آکادمی MPT اتریش ، IQS انگلیس و ANCCP ایتالیا بوده و از سوی این آکادمی ها گواهی معتبر قابل استعلام ارائه می شود.

به دلیل اینکه این کلاس های مدیریت به صورت کارگاه برگزار میگردند ظرفیت ها کاملا محدود است و به محض تکمیل شدن، دوره ها بسته خواهند شد.

arshia dekami

مدرس: ارشیا دکامی

مهندسی پتروشیمی خوانده اما به دلیل علاقه شدیدش به علم مدیریت، در کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی تحصیل کرده است. علاوه براین آموزشهای فراوانی در این زمینه گذرانده و مطالعات گسترده ای در این زمینه دارد. همچنین در سازمان بهره وری هند، جایکا ژاپن و هاسکی کانادا دوره های حرفه ای را گذرانده است. سالها در صنایع مختلف کار کرده و علاوه بر مشاوره های مدیریتی به صنایع زیادی نیز خدمات آموزشی مختلفی داده است.

در مورد دوره های مدیریت سوالی دارید؟

 

نظرات شرکت کنندگان در کلاس های مدیریت

نظر یک فارغ التحصیل MBA استنفورد در مورد کلاس های مدیریت

 

 

گوشه ای کوچک از نظرات برخی شرکت کنندگان کلاس های مدیریت را در ویدیو زیر ببینید:

توجه بفرمایید فیلم بدون ویرایش و فقط در ابتدای یکی از کلاس های مدیریت گرفته شده است.

 

 

در انتهای دوره های مدیریت واقعا چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

یکی از قدم های مهم حرفه ای شدن در مدیریت، تسلط بر مهارتهای حرفه ای مورد نیاز در مدیریت است. شما با گذراندن این دوره های مدیریت کاملا خواهید آموخت که:

  • چگونه تفویض اختیارهای مؤثری انجام دهید به طوریکه کنترل فعالیتها را از دست ندهید.

  • چطور برای تیم و سازمانتان هدف گذاری کنید و چگونه اهداف واحدهای مختلف را به اهداف سازمان متصل کنید و برای همیشه ازجزیره ای کارکردن واحدها و افراد خلاص شوید

  • خواهید آموخت که چگونه یک سیستم کارآمد طراحی کنید و چطور کارها را و فرایندها را ساده سازی کنید همچنین خواهید آموخت که چگونه عادت های سازمانی عالی به وجود بیاوید که افراد در برابر آنها مقاومتی از خود نشان ندهند.

  • شما خواهید آموخت که چگونه یک سیستم کنترلی برای سازمان و تیمتان طراحی کنید به طوری که با کمترین زمان ممکن نقاط کنترلی حیاتی و مهم را تحت نظر بگیرید .شما با طراحی سیستم کنترلی به روش تار عنکبوت که ابداع آقای مهندس دکامی است آشنا خواهید شد.

  • یاد خواهید گرفت که چگونه مصاحبه های عالی انجام دهید و چگونه پرسشهای هدفمند بپرسید و افراد عالی را استخدام کنید

  • در این دوره های خواهید آموخت که چگونه یک شبکه ارتباطی عالی و قدرتمند در سازمان و تیم تان بسازید به طوری که بهره وری افراد بالاتر برود

  • در طی این دوره های خواهید اموخت چگونه از بی انگیزگی افراد جلوگیری کنید و اشتباهات رایج در انگیزه بخشی را شناسایی و از تکرار انها جلوگیری کنید.


مدیریت قواعدی دارد که فرقی ندارد مسئول یک نفر باشید یا هزار نفر! برای همه یکسان است و از آنجایی که مدیریت علمی است که به روانشناسی و فرهنگ جامعه مرتبط است لذا در جوامع مختلف دنیا قواعد مختلفی جاری است. ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و ضروری است قواعد خاص مدیریت در ایران را بیاموزیم.

 

دوره های آموزشی مدیریت : حاصل تجارب مدیریتی

واقعیت این است که من میدانستم که دوره های آموزشی مدیریت با محتوای خاص و بسیار کاربردی طراحی کردم و انتظار استقبال را داشتم. چون خودم سالها مدیریت کردم و تجارب زیادی در این زمینه دارم. همچنین بسیاری از تکنیک های ابداعی خودم را سالها تست کرده بودم و بازخوردهای بسیار عالی دریافت کرده بودم.

لذا میدانستم محتواهای دوره آموزشی مدیریت، تئوری محض مدیریت که اغلب در حال ارائه هستند نیست و از آنجایی که این دوره ها به صورت کارگاه های کوتاه مدت و عملی محور طراحی شده بودند. قطعا جذابیت بالایی برای افراد داشت.

دوره آموزشی انگیزش در کار

من به مدت ۷ سال در سایت شخصی خودم و سه سال در کانال مدیریت کاربردی تجاربم را در زمینه مدیریت کاربردی در ایران می نوشتم و استقبال خوبی می شد. به طوری که مطالبم بارها و بارها توسط منابع دیگر بازنشر می شدند و دست به دست می چرخید. (حالا بگذریم که اغلب هم منبع را نمی نوشتند).

ولی یک اعتراف میخواهم بکنم آن هم این است: “درسته که من انتظار استقبال از این دوره های آموزش مدیریت را داشتم ولی واقعیت این است که نه تا این حد …” من کل سال گذشته را به طور تمام وقت در حال برگزاری کلاسهای مدیریت ، آموزش و مشاوره مدیریت بودم و هیچ تعطیلی نداشتم حتی روزهای جمعه هم پر بود به طور کامل…


جالب اینجاست که شما می توانید به محض مراجعه به سازمانتان دست بکار شوید و از این مهارت به راحتی استفاده کنید و در مدت کوتاهی با بکارگیری مداوم آنها بر این مهارت ها تسلط پیدا کنید.

 

نکته ای در مورد دوره های آموزشی ویژه مدیران

یک نکته جالب دیگر اینکه کلاس های مدیریت ما، درباره ی آموزش مدیریت بودند. اما بسیاری از دوستان شرکت کننده می گفتند: “در زندگی شخصی آنها هم تاثیر بالایی داشته است” و این برای من خیلی جالب بود. به خاطر لطف عزیزان شرکت کننده و حمایت های معنوی این عزیزان و تشویق هایشان من بر آن شدم که دوره های آموزشی ویژه مدیران جدیدی تهیه کنم و به صورت پیوسته اینکار را انجام میدهم.

دوستان خوبم باید بدانید:

مدیریت چیز عجیبی است و با تمام مشاغلی که تاکنون می شناختید کاملا متفاوت است.  در جایگاه مدیر انتظارات بسیاری از شما می رود و قرار است نقش های زیادی را بازی کنید.

نماد قدرت باشید، رهبر، نوآور، انگیزه دهنده ، سیاستمدار، قاضی ، شانه ای برای گریه کردن، عمو، عمه و خاله ای دلسوز، دیپلمات، جادوگر (برای افزایش جادویی حقوق)، حامی ، منجی، همه چیز دان و… صدها نقش دیگر که قطعا با آنها برخورد داشته اید را باید بازی کنید.

و جالب اینکه شما مسئول عده ای از افراد می شوید که شاید شما در انتخابشان دخالتی نداشتید، ممکن است دوستشان نداشته باشید و اشتراکی هم با آنها نداشته باشید آنها هم ممکن است شما را دوست نداشته باشند اما شما موظفید از آنها بهترین بهره وری کاری را بخواهید.

17 دیدگاه برای “دوره های مدیریت

  1. مهرداد صادقلو گفته:

    سلام استاد
    از دوره های بسیار عالی و کاربردی شما سپاسگزارم من واقعا از تکنیکهای شما استفاده کردم
    اخیرا دیدم خیلی از مدرسان حوزه مدیریت در حال کپی برداری از سرفصل های تعریف شده شما هستن

    • ارشیا گفته:

      سلام دوست خوبم
      خوشحالم که کپی می کنند ولی یک مسئله مهم وجود داره اونم اینه که کسانی که کپی می کنند خودشان هیچ وقت مدیریت نگردند والبته بسیاری از مدرسان حوزه مدیریت متاسفانه خودشان مدیریت نکرده اند و فقط دانش تئوری خودشون رو بالا بردند. در همه ی علوم ، دنیای واقعی با دنیای تئوری تفاوت های زیادی داره ولی در مدیریت این موضوع به شدت چشمگیر و اثر گذاره و دنیای واقعی با مصنوعی تفاوت های عمیقی داره
      امیدوارم که افرادی که در حال مدیریت در دنیای واقعی هستند وارد عرصه آموزش بشن و اینکه افرادی هم که می خواهند این دانش را بیاموزند مدرسان را درست انتخاب کنند

      • وارث امینی گفته:

        سلام علیکم امید صحت باشید، معلومات که نشر نموده اید عالی است، اما خرید آن در افغانستان امکان ندارد چون تمامی قیمت ها، تومان است و میشه شیوه پرداخت افغانی را برایم بگوید، تشکر

  2. دکتر محمدزاده گفته:

    سلام استاد عزیز
    از زحمات شما بسیار سپاسگزارم
    آموزشها تون برای من و تیمم بسیار عالی بود و بسیاری از مسائل مان را حل کردیم
    همیشه شاد باشید

  3. آیسان گفته:

    سلام
    برای شروع ورود به زمینه مشاوره مدیریت و تغییر از رشته شیمی باید از چه مطالعاتی شروع کنم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید از کجا استارت بزنم و چه مدلی مطالعه کنم.
    آیا سن شروع هم مهم هست
    چه مهارت هایی را باید بدست بیاورم تا بتونم از دوره ها استفاده کنم.

    • ارشیا دکامی گفته:

      برای ورود به مشاوره مدیریت اول باید خودتان مدیر باشید در پست مدیریت تجربه کافی بدست بیارید سپس وارد بحث مشاوره بشید
      مهارتهای مورد نیاز رو هم ما در سمینار ۵ مهر به طور مفصل صحبت می کنیم.

  4. علی گفته:

    سلام کارشناس در یک کارخانه دولتی هستم هفته آینده ارزیابی برای پوزیشن سرپرستی دارم کدام یک از دوره ها را پیشنهاد میدید.

    • ادمین گفته:

      سلام وقتتون بخیر برای مدیریت کردن همه دوره ها ضروری و مکمل هستند و نمیشه گفت کدوم مناسب ارزیابی های شماست

  5. مسلم زارع گفته:

    با سلام و احترام
    بنده هموراه در پستهای مختلف کار مدیریتی انجام دادم ولیکن قصد دارم دانش خودم رت در زمینه مدیریت بالاتر ببرم لذا خواهش میکنم بفرمایید از کدام کلاسها و دوره ها شروع کنم و چه دوره هایی را سپری کنم که بازدهی بیشتری داشته باشد. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *